West Park

Idag har jag utforskat Wolverhampton lite mer. Universitetet ligger precis vid stadskärnan, liksom mitt boende, vilket gör att en gärna fastnar i den cirkeln. Men faktum är att ända sen jag kom hit har jag saknat grönområden och den friska luften som finns där. Så jag och Sonja (min nya kompis från Tyskland) gick mot den enda parken vi känner till i krokarna - West Park.
 
Vi sprang på det här enorma växthuset! Vet inte om en kan gå in, men nästa gång ska jag prova det.
 
Tydligen är det ganska tomt här på veckodagar, men idag var det fullt av lekande barn och promenerande vuxna. Och fåglar och ekorrar i mängder.
 
Efter att ha gått en runda i parken tog vi ett varv runt om. Mest för att jag ville spana in arkitekturstilen som råder. Tråkigt nog är husen ofta ganska slitna och illa skötta, men dessa tyckte jag var fina. Ett plus i kanten för att ägarna har skippat de vita gardinerna som alltid brukar hänga för fönstrena.
 
Tycker det är så intressant med arkitektur. Alltid faktiskt, både hemma och borta. Det här är en ganska vanliga vy häromkring.
#1 - - Mamma:

Jag håller med dig om att arkitekturen på hus är väldigt intressant och titta på. Jag själv skulle kunna åka på semester, för att just bara titta på sådant.

kram

Upp