Två anledningar att åka till Göteborg och Malmö

De stavas Mela och Alexandra. På sista tiden har jag insett hur viktigt det är att vårda de relationer en har i livet med de personer som betyder mycket för en. Därför bestämde jag mig för att göra en liten Sverigeturné innan jag åkte till England. Jag for till Stockholm, Luleå, Göteborg och Malmö och Stockholm igen för att hälsa på bra personer.
 
Den här turen skulle jag hälsa på två av mina närmaste vänner, som sedan flera år tillbaka inte bor i samma stad som jag. Tråkigt såklart, men desto roligare när en får chans att ses. I Göteborg möttes jag av Mela som visade mig parker och populära turiststråk. Vi åt curry i höstsolen och pratade hela kvällen. Dagen efter for jag till Malmö och Alexandra! Alex gör sin praktik där och är ganska nyinflyttad. Tillsammans utforskade vi Malmös gator och torg. Hur fint som helst. Dit åker jag gärna igen.
 
Den här bilden är tillägnad min mamma. Mela visade mig Poseidon i Göteborg!
 
Därefter åkte jag ju till Malmö. Alex och jag gick till Malmös slott. Här petar hon på en uråldrig giraff som har pet-förbud.
 
Trädgården bakom slotten var så fantastisk att det inte ens går att beskriva.
 
Alex.
 
På väg mot Turning Torso hamnde vi i det här bostadsområdet. Känns typ inte som Sverige alls.
 
Och tornet såklart! Ingångsförbud om en inte har ett ärende i byggnaden, och det hade inte vi...
 
Men det gjorde inget för vi hittade DRÖMbutiken!! Allt var ekologiskt och/eller närodlat! Och mitt i butiken fanns en restaurang! Men mänskliga priser! Chokladpuddingen var raw, vegansk, glutenfri till det enastående priset på 15 riksdaler. Jag, som starkt stödjer ekologisk, närodlad, vegetarisk och glutenfri kost var i himmelriket.
#1 - - Mamma:

Bilden som var tillägnad till mig, gick rakt in i mitt hjärta! HEMMA! Mitt älskade Göteborg har alltid en stor plats i mitt hjärta. Tanken du gav mig var väldigt fin, Tusen tack hjärtat.

Kram mamma

Svar: Det gläder mig :)
atsimones.blogg.se

Upp