Stratford-upon-Avon, part 2

Andra halvan av lördagens utflykt då.
 
Huset där Shakespeare föddes och växte upp. Egentligen är det tre hus i ett, berättade guiden.
 
 
 
Guiden visade oss inte bara var Shakespeare hade bott, utan också hans avkommor. Här bodde en av hans döttrar. Ganska mörkt och kusligt.
 
Det här är inget annat än ett exempel på brittisk arkitektur. Love it!
 
Den här gamla kärran sprang vi på längs vägen. Det var visst en populär dag att gifta sig på. Tror vi såg två andra tillpiffade bilar.
 
Och så hundarna igen! Framför julbutiken!
 
Vi hittade en helgmarknad på ett litet torg. Där fanns bland annat den här kolan. Eller är det nougat? Eller kanske båda? Jag köpte lite i alla fall. Himmelsk. Och jag som inte ens gillar godis.
 
Sen var det dags var dagens höjdpunkt, nämligen fjärilsuppfödningen eller "Butterfly Farm". Så här kan man exempelvis mata fjärilar - med mango och ananas på ett bord. På skylten står det "Fjärilarna är ofarliga och sköra. Rör dem inte". Så det gjorde jag såklart inte. Det blev en utmaning när en fjäril började fladdra med sin vingar i mitt ansikte för att sen sätta sig på min axel. Men det gick ju bra!
 
Fler fjärilar.
 
En liten vaktelkyckling, tror jag. Inne på fjärilsfarmen fanns det inte bara fjärilar utan också sådana här små fåglar som sprang runt. En var tvungen att hålla koll på sina fötter, för mindre kyckling har jag aldrig skådat. Ungefär lika stor som min tumme. Hur söt?!
 
This is England | Butterfly farm, Stratford-upon-Avon | |
Upp