Nyklippt frippa!

Det här med att flytta runt en massa för med sig en del problem. Att hitta en bra frisör är ett sådant. Det är svårt att hitta ett prisvärt ställe, med värderingar á la no poo och en frisör som förstår vad jag menar. En kan ju inte begära att alla krav uppfylls, det vore ju ganska drömlikt om det skulle ske. Men prisvärt och en frisör som förstod mig lyckades jag hitta. Det slitna for av och vi snackade inte mer än vad som är trevligt. Ganska skönt, tycker jag. Det och en skön schamponering (alltså SÅ SKÖN!) är sådant som ger mig en bra frisörupplevelse. Dessvärre är mitt hår proppat med preparat och produkter som inte håller enligt min filosofi (no poo), men det får vara okej.
 
 
 
Nyklippt, rakhårig och lagom glad.
#1 - - Mamma:

Det är sällan som jag blir nöjd när jag är ny klippt! Jag känner inte igen mitt eget utseende med kortare hår, som ett kortare hår för med sig: jag själv önskat mig många gånger i livet att frisörer hade uppfunnit ett sorts lim och limma fast det borttagna håret när jag inte har varit nöjd. Jag tycker att du är jätte fin, men frisören tog i lite för mycket när hen tog dina toppar.

Kram älskar dig, din mamma

Svar: Mamma, du använder "hen"! :)Det var tydligen så mycket som behövdes. Nya metoder visar ju hårets äkta kvalitet. Bäst att klippa av det gamla färgade.
atsimones.blogg.se

#2 - - Hanna:

åh vad fint och fräscht hår!

Svar: Ja, känns så himla fräscht :)
atsimones.blogg.se

#3 - - Sara:

gullig tröja :3

Svar: Visst är den? Snudd på klyschigt fransk :)
atsimones.blogg.se

#4 - - Christine&Paris:

Så fint! Vilken pingla :)

Svar: Tack snälla du!
atsimones.blogg.se

Upp