Om att inte ha ett hem

De senaste fem åren har jag flyttat flera gånger. Jag har lärt mig namn på nya gator, skaffat mig nya matbutiker att handla i och lärt känna nya människor. Att flytta är en krävande process som kräver vilja och gott mod. Att skaffa ett helt nytt liv, ett helt nytt skafferi och köra timme efter timme med ett flyttlass är jag ganska trött på. Som mest har jag bytt adress hela fem gånger på ett år.
Just nu bor jag i ett delat rum på ett gammalt motell i Storbukt på Magerøya i Finnmark i Norge. Jag har min butik, har lärt känna nya människor, har börjat på ett nytt jobb och ett nytt liv med nya rutiner. Om två veckor tar det slut. I augusti ska jag åka hem till Sverige. Till Katrineholm där jag inte längre känner mig hemma och till Växjö där min lägenhet ska bli någon annans hem. I september ska jag packa en väska, hoppa på ett flyg och och flytta till England. Och hela karusellen börjar om.
 
 
Min favoritpromenad i Katrineholm där tusen steg har tagits.
 
Sevilla i sitt essä. Gamla gator och en bar en lördagkväll.
 
Växjös Campus och så många minnen.
 
Magerøya i midnattssol och all sin fantastiskhet.
 
#1 - - Mamma:

Visst är det jobbigt och flytta, jag vet, eftersom jag själv har flyttat mycket i mitt liv. Det ger också väldigt mycket eftersom man blir mycket starkare som människa än de som stannar på en plats hela livet. Vilka fina bilder du lägger in på din blogg, mycket roligare och följa en sådan här blogg än så kallade kändisblogger. Kändisblogger är ju bara reklam för dem själva och sådant gillar inte jag.

Kram

#2 - - tove:

Men det är fina platser du bär med dig i ditt minne!

Svar: Det är dem i alla fall :)
atsimones.blogg.se

Upp