Ännu mera vackert

Hoppas att ni inte har tröttnat på foton härifrån, för det har inte jag.
Ibland pratar jag med andra säsongsjobbare som inte kan förstå hur någon skulle vilja bo här. Jag tror att det beror att dessa personer inte kan föreställa sig det stillsamma livet i byn och totalmörka vintrar. Personligen är jag av en annan åsikt. Jag tror att de mörka vintrarna gör att ö-borna uppskattar sommarens midnattssol mycket mer. Jag tror att livet i en by på 2400 invånare visserligen stänger vissa dörrar, men öppnar andra. Kanske umgås man på andra sätt och beter sig på ett annat vis än i storstäder. Jag tror också att männskan är en otroligt anpassningsbar varelse som finner sig i situationen. Jag vill inte ta ställning till om jag skulle kunna bo här, kanske vore det en möjlighet under andra förutsättningar, men jag kan verkligen förstå de som inte lämnar ön. Den är ju magisk.
 
Falkbergsbukta i midnattssol.
 
#1 - - Pappa:

Klart vi inte tröttnar, älskar dina anekdoter o bilder från nordkapp

Svar: Så bra! :)
atsimones.blogg.se

#2 - - Mamma:

Klokt skrivet från en klok tjej. Det är bra att inte ta ställning för hur andra lever. Många finna bilder får vi se i från dina äventyr i livet, härligt tycker jag. Älskar dig, kram mamma

Upp