30 dagar och en lista - dag 4

Dag 4: Mitt hus
 
Det allra bästa ur min pyttelägenhet på 25,1 kvadrat. Här är mina favorithörnor.
 
Gamla ting med känsla av historia får mitt inredningshjärta att slå lite extra. Stenar och snäckor som frambringar minnen från härliga dagar med min chico och en flätad hampaduk.
 
 
Fönstret i kökvrån utnyttjas till max. En planta och kokböcker från olika länder och generationer samsas om utrymmet på fönsterbrädan.
 
 
Sängbordet. Fasan över att väckas av ett hysteriskt ringande gör att den tjusiga väckarklockan (som inte tickar!) mest är prydnad. Kvällslektyr och en plastros. Den platsrosen fick jag av min chico min andra feria (stadsfest) i Sevilla. Då har alla kvinnor rosor i håret och det ville jag också ha.
 
 

Sängbordet, som egentligen är en hylla, i sin helhet.
 
 
Listigt | hemma, inredning | |
#1 - - Queen of Kammebornia:

Vilka fina favorithörnor! Jag fotograferade också min väckarklocka och mitt sängbord igår :) Det är fint att göra hörnen till sina ställen, med små minnessaker och finheter. Kram!

Svar: Tack snälla! Personlighet ska synas i mitt tycke :)
At Simone's

#2 - - Malin Aurora:

Åh vilken underbar väckarklocka!

Svar: Tack ! Den är både fin och tickfri :)
At Simone's

Upp