Lucka 1: En bild från en dag du aldrig kommer glömma

Bloggaren Emily Dahl har dragit igång en bloggjulkalender för att minnas det gångna året. Jag, som bara har legat sjuk i sängen idag, tänker att det tåget hoppar jag mer än gärna på.
 
 
Äventyrsdagen
Efter nästan två månader på ön var det snart dags att åka hem. Anna och jag hade pratat om att det är tråkigt att vi som bara jobbar där inte för chans att se hela Magerøya. Men en dag så slog det oss. Du är din egen lyckas smed - gör något åt det! Vi berättade vår brilljanta idé för några utvalda. Klart de ville haka.
Dagen kom och Anna och jag gick till biluthyrningen. Snart satt jag bakom ratten på första gången på länge. Vi hämtade upp Ioscar och Alejandro i Storbukt och åkte upp till Nordkapp för att hämta upp Karolina. Efter att ha tagit några gruppbilder framför globen var vi redo. Vi åkte till Skarsvåg, a.k.a. världens nordligaste fiskeby, där vi hälsade på i det knäppa jul-huset innan vi vandrade mot Kirkeporten. Nästan hela ön såg vi den dagen. I Gjesvær spanade vi efter lunnefåglar på en stenig strand och lyssnade till ljudet av fiskebåtarna som sakta åkte förbi. Det här dagen fick jag en helt ny bild av platsen som jag hade spenderat två somrar på. Det var den bästa dagen på hela den norska sommaren och jag är så glad att det blev av. Nu är jag och Magerøya klara med varandra.
 
Bilden då? Jo, den är är himla mycket Magerøya. Till vänster ses hornet och i mitten Kirkeporten. Och såklart, inte ett träd i sikte.
 
Translation:
As it is December, I will post a photo every day until Christmas to remember the last year. Today's theme is 'a day you will never forget'. The photo illustrates the best day I had in Norway last summer.
 
Julkalendern | Mageröya, Nordkap, Norge | |
Upp