Ha det bra, Magerøya!

I onsdags reste jag hem. Jag sa hej då till alla på jobbet, packade det sista och sov ett par timmar innan klockan visade halv sex. Anna och jag kramades hårt och sa att vi snart ses igen, i England. I sällskap med två andra svenskor begav jag mig mot busshållsplatsen och bussen som skulle ta oss bort från ön. Jag räknade det första trädet och vaknade upp vid en skog. Flög till Oslo och folkmassor och vidare mot Stockholm. Hoppade på tåget och höll på att missa mitt stopp. Möttes av pojkvän, mamma och sambo. Åkte hem och åt en efterlängtad skål med majsflingor och mjölk. Och allt kändes lite som en dröm.
Nu är jag på svensk mark igen, men hemma vet jag inte.
 
 
 
 
Ha det bra, Magerøya. Det var en hyggelig sommer!
#1 - - Karin:

Oj vad vackert!

Svar: Det är det, minsann! :)
atsimones.blogg.se

Upp