Livet går vidare

Så äre! Veckan efter min käre chico återvänt till Spanien kom livet ifatt. Råplugg av danska och dagar av transkribering för kandidatuppsatsen blandat med dans på gymmet och Sankt Martin-firande. Sankt Martin är en tysk-belgisk (kanske firas det i fler länder) tradition som min tyska introduerade mig för. "Tyska?" Tänker kanske ni nu. Den här terminen har jag valt att engagera mig i att lära känna en utbytesstudent. Hon som jag blev matchad med är tysk och så himla rar! Det lustigaste är att hennes tyska kille pluggar en termin i Sevilla, där min kille bor! De två grabbarna träffades på en riktigt spansk bar förra veckan. Ibland är världen bra liten! Just det, Sankt Martin. Man äter ett gubbformat sött bröd och gör papperslyktor! Och en man klär ut sig och rider genom staden på en häst. Hur gulligt!?
 
Så här magiskt kan det vara på en promenad i en slottspark i Småland. Halloweenigt, eller hur?
 
 
 
 
Upp