Saker jag vill göra snart

Det här med nyårslöften har aldrig varit min grej. Varför ska jag ändra eller "förbättra" något i min tillvaro för att ett nytt år börjar när jag har det rätt bra som det är? Men såklart finns det saker man vill göra och ta tag i även om det inte handlar om att lägga om vanor.
Resa. Jag vill resa och se mig omkring. Helst skulle jag vilja ge resor till Spanien en större plats i min kalender, men för tillfället är jag ganska låst till Sverige, liksom min chico är fast i Spanien. Men i vår ska jag i alla fall resa dit en gång. Då är det min tur att vara den som reser och få en massage. För den som reser får alltid en massage.
Planera fritid. Just nu kryllar min kalender av olika måsten. Jag har två olika jobb. Ett barjobb med fruktansvärda arbetstider. Jag känner mig fortfarande bakis efter att ha kommit i säng klockan 05 natten till lördag. Jag jobbade alltså i fredags. Nykter. Mitt andra jobb är bättre. Där kan jag jobba på dagen, det är inte lika stressigt, jag slipper handskas med berusade studenter och jag behöver inte cykla hem ensam mitt i natten. Jag behöver ta mig en funderare, är mitt barjobb verkligen rätt i livet just nu eller borde jag lägga den tiden på annat, som att lära mig spanska kanske. Jag sjunger ju i kör också. Kanske väljer de in mig i styrelsen för det kommande året. Imorgon får jag veta. Jag hade ju tänkt att bli vampyrvetare under våren, men den deltidskursen fick jag tacka nej. Min kalender är för liten.
Se över mitt kontaktnät. Jag har många fina vänner, det har jag faktiskt. Tyvärr bor de flesta inte på samma ställe som jag gör, vilket jag tycker är hemskt tråkigt. Jag tänker ofta att jag ska ringa någon men så blir det sällan när annat kommer emellan. Nej, så kan vi ju inte ha det. Mer ringningar och IRL-möten!
Mer egentid. Jag vill börja göra saker för min egen skull igen. Som att rita. Förra året gick jag en skisskurs och det var jätteintressant. I julklapp av min lillasyster fick jag en inspirerande bok för just skissande. "642 Things to Draw" heter den, och jag hoppas att använda den flitigt! Fotografering är också något som ligger mig varmt om hjärtat men som jag knappt har ägnat en stund åt sen jag kom tillbaka till Sverige. Men pianot och jag har återförenats. Nu är frågan när jag ska våga packa upp min keyboard ur lådan och klinka på tangenterna igen.
Dokumentera genom fotografering. Jag vill ha minnen och bilder att se tillbaka på när min tid här är över. Det är hög tid att låta kameran följa med på äventyr!
 
 
 
| |
#1 - - kjell:

Vad tråkigt att du fick tack nej till vampyr kursen, lät ju spännande. Annars så verkar du inte ha några fritidsproblem. Bränn inte ut dig bara.

Svar: nej, man har ju sällan tråkigt i alla fall...
At simone's

#2 - - Andrés:

A lot of things! Will you have time to get care of me?
I miss you, pussar!

Svar: Of course! I always have time for you :) puss!
At simone's

Upp