Resan - Santander

I Sevilla alltså, nu är det drygt en vecka kvar innan jag åker hem till Sverige.
 
I onsdags kom vi alltså hem från vårt lilla äventyr i norr. Himla kallt var det, som sommar i Sverige! Vi styrde kosan (ryanairflyget) mot Santander som ligger i regionen Cantabria. 
 
Gata i Santander. Vi bodde på ett litet B&B som mer kändes som ett pensionat. Trevlig personal och frukost med wienerbröd och té (som jag saknar att dricka té på morgonen!). Hostalet heter Plaza Pombo.
 
Pinxos var något som vi gärna åt och ofta! Till skillnad från här i söder får man se alla pinxos och kan därefter bestämma sig för vilka man vill ha.
 
Magdalenahalvön. En liten holme som en gång i tiden gavs i gåva till den spanske kungen. Idag är det öppet för allmänheten med stränder, park, slott och ett litet zoo. Rekommenderar alla som åker till Santander att åka dit.
 
Det finns inte så mycket sevärdheter i Santander men katedralen är en av dem. Det här är den gamla klosterdelen. Känns lite Hogwarts, eller hur?
 
 
En dag kände vi för att göra en utflykt. Vi hoppade på bussen mot Santillana del Mar, en liten medeltidsby med stenåldergrottor. 2 km uppförsbacke och vi var där. En guidad tur i grottan och sen ner till byn igen. Märk väl min besvikelse när min chico "avslöjade" att det vi hade sett var en reproduktion av den riktiga grottan som låg en bit bort. Besvikelsen var total och jag kände mig som ett barn som just fått reda på sanningen om jultomten...
 
 
I Santillana, som är en underlig liten by där alla hus är resturanger, hotell eller sovenirbutiker, alldeles innan började ösa ner.
 
Fler bilder kommer!
 
 
 
#1 - - Anonym:

Åh vad finna bilder ni fick. Snart är du hemma igen gumman, längtar och håller ner räkning, tro mig.

Kram mamma

Svar: har ni sommar än? :) saknar er också!
atsimones.blogg.se

#2 - - Andrés:

Aren't we the best travelling couple ever? I think so :-)

It was so nice and funny to travel next to you, let's do it again and again a billion times (but real billion, not those American ones hehe).

Kramar!

Svar: <3 :)
atsimones.blogg.se

Upp