Greeting from across the sea!

Tillbaka på rummet i Wolverhampton. Hann med nöd och näppe ta mig hit från Sverige innan jag låg helt däckad i matförgiftning. Två dygn senare mår jag fint, men musslor vet jag inte om jag vill äta igen. Idag har jag varit på så bra humör att jag bestämde att laga något gott till lunch. Ni förstår kanske inte hur revolutionerande det är, annars äter jag mest för att överleva här borta. Örtmarinerad kyckling med ris och kokta morötter. Det låter inte så märkvärdigt, men det var ett stolt ögonblick i det engelska köket. Och framförallt magsnällt.
 
Tänk att jullovet har gått så himlans fort! Känns som att jag inte har gjort något särskilt, samtidigt som jag har gjort hur mycket som helst! Firat jul med mamma och pappa (två jular alltså!), vägrat traditionellt julbord pga magproblem, ändå fått magknip, eldat vass på en frusen sjö, fått påhälsningar av Spanjoren, firat nyår med Spanjorens familj i Stockholm och efterfestat med lillasyster på Kungsholmen, träffat mammas sambos bosniska familj, bakat raw food-julgodis och typ inte pluggat något. Bara lite. Spanska mest. Det är ju himla bra att ha en pojkvän som kan hjälpa till med läxorna på besök!
 
Julgranen hos pappa och lagomt med klappar till snälla barn.
 
Upp