Lucka 6: En bild från en resa du gjorde under året

 
 
Jag är en ganska resande person. Det hela började när mina föräldrar tog med mig (bebis) på Europaresa 1991. Sedan dess har de tagit med mig och lillasyster många äventyr i världen. De största resor jag har gjort i år har egentligen inte varit semesterresor utan sådana som har varit nödvändiga. För det är nödvändigt att flytta på sig ibland. Kanske för jobb, studier eller för att träffa en särskild person. Både en och två gånger har jag åkt till Spanien, en tredje till Norge och en fjärde till England. Men allra skönast är det att komma hem. Hem till Sverige och till och med till den futtiga stad där jag växte upp. Det är resorna hem som jag alltid längtar efter mest. 
När jag var klar i Norge i början på augusti, gjorde jag den långa resan hem till mina föräldrar. Jag hade vaknat tidigt på morgonen och rest hela dagen. På stationen möttes jag av mamma och hennes sambo samt Spanjoren. Han var så ivrig att ses att han inte kunde vänta en dag längre en nödvändigt.
I augusti gjorde vi några turer, han och jag. Bland annat åkte vi till Småland och bodde i min lägenhet i en vecka. En dag åkte vi på utflykt till Öland, där platsen på bilden finns. Det var riktigt fint att resa runt med Spanjoren i Sverige. Just nu längtar jag något enormt efter att få resa hem igen.
 
Det här är en del av Emily Dahls julkalender.
 
Translation:
'A photo from a travel you've made during the year'. Although I am quite a traveller, what I like the most is to travel back home. I took this photo while exploring new parts of Sweden along with the Spaniard in August.
 
 
#1 - - Pappa:

Sverige när det är som bäst :-)

Upp