Lucka 5: En bild på dig som någon annan tagit

 
Sällan händer det att någon tar en bild på mig. Det brukar vara jag som håller i kameran och fotar. Bilden ovan tog min spanska vän Pedro i somras när jag jobbade i Norge. Jag var ledig den dagen och när jag stötte på honom i köket sa jag att jag planerade att gå en tur i bergen. "Då följer jag med!" sa Pedro. Det var soligt, vilket ju inte är alltför vanligt ens på sommaren på ön. Den stickade ylletröjan började klia av värmen.
Pedro och jag har vårt alldeles egna sätt att kommunicera. Ofta talar han spanska och jag engelska. Det är lite dåligt av mig att ta till engelskan jämt, men ibland vill jag det för att samtalet ska flyta på bra. Det har funnits några gap i grammatiken i mina spanskkunskaper och då blir det helt enkelt lättare. Men vad gör väl det? Vi båda talar ett språk vi känner oss bekväma med, och förstår varandra fint.
 
Det här är en del av Emily Dahls julkalender.
 
Translation:
'A photo of me that someone else took'. My friend Pedro took this photo of me last summer in Norway during our hike in the mountains.
 
 
#1 - - Mathilda:

Så länge man förstår varandra fungerar vilket sätt som helst hur perfekt som helst.

Sv: Det skär liksom sådär svidande, men är otroligt tacksam över att vi var så pass mogna att vi insåg att vi inte var ett vi längre innan det gick för långt & vi bara blev ovänner,

Svar: Så sant :)
atsimones.blogg.se

Upp