Lucka 13: En bild ifrån ett avgörande ögonblick i år

Det här är nog den svåraste luckan hittills. Jag kan inte komma på särskilt många avgörande ögonblick från 2014. Men den här är ganska passande tycker jag, på vår femårsdag. Bilden är tagen med mobilkameran på Västerbron en kylig vinternatt.
 
 
Här är vi, han och jag. Det är nyårsafton och vi har precis skålat järnet med alla mina bästa Katrineholmare. Det är ett nytt år och vi står på Västerbron i Stockholm. Rakterna smäller fortfarande runt omkring oss. Jag kommer på att vi måste ju ta en bild på oss för att minnas det mest fantastiska nyåret någonsin. Det gör vi. Sen vi lovar varandra att det här ska bli vårat år. Han ska ta sin masterexamen och sluta sitt traineejobb. Jag ska spendera nästan hela sommaren i Norge, och därmed tre månader från honom. På hösten åker jag till England på utbytestermin. Men, bestämmer vi, vi ska i alla fall veta var vi ska ta vägen när året tar slut. Och det gör vi nu. Han har redan flyttat in i en lägenhet i norra Tyskland, och i februari drar jag till Berlin.
 
Det här julkalenderprojektet har dragits igång av Emily Dahl.
 
Translation:
'A photo from an critical moment.' We spent last New Year's Eve together with all my beloved friends from my home town. Standing on a bridge in Stockholm, we took this selfie to remember the great evening. We promised each other to make 2014 our year and that by the end of it, we would know where to take it from there. I spent three months away from him, while working in Norway, then moved on to an exchange semester in England. He graduated from this second master degree and stopped working as a trainee. At last, we have an idea of what the future will hold for us, the Spaniard and I. He moved to the north of Germany last week. As for myself, I am going to spend the spring in Berlin.
 
Upp