Lucka 10: En bild på ditt favoritplagg just precis nu

 
 
Alltså, när man som jag, lever på annan ort under en tid, är garderoben väldigt begränsad. Jag har redan lärt mig vilka av plaggen jag tog med mig som jag inte gillar så mycket och hunnit kasta några som gått sönder. Mössan däremot packade jag ner för mina fyra månader i England just för att det är en favvis. Det är lite av ett mysterium hur den hamnade hos mig. En gång i tiden bodde jag i ett lägenhetskollektiv i Karlstad. Under tiden som jag bodde där hann jag dela utrymme med tre andra personer. Till slut var det bara jag kvar när det var min tur att dra. I flyttstädningen hittade jag mössan. Jag tyckte att den såg mysig ut och tog med den hem. En tvätt senare var det klart att det var mössan och jag. Den är kanske inte så fin, men däremot himla mysig. Lite stor, så den pöser ner lite bak på huvudet. Och varm är den. Den har hängt med till Norge och England. En riktig globetrotter-mössa. Om en har en dålig hårdag eller är förkyld är det bara att dra på mössan. Då känns det genast lite bättre.
 
Det här julkalenderprojektet har Emily Dahl dragit igång. Hennes lucka finns här.
 
Translation:
'My favorite garment'. This beanie came to me during mysterious circumstances, but I really like it. Although it's slightly big and not the prettiest thing in the world, I always bring it when I go abroad.
#1 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

Hihi, spännande liten historia om din mössa:)

#2 - - Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ:

sv: Tusen tack, det var snällt skrivet.

#3 - - Mamma:

Haha helt underbar läsning!

Upp