Den stora utflyktsdagen

I tisdag bestämde vi oss, Anna och jag, att det vore en bra idé att vår sista lediga dag tillsammans hyra en bil och köra runt på ön. Vi ringde samtal och frågade vilka som ville följa med. Slutligen bestämdes att Anna och jag skulle dela upplevelsen med Karolina, Ioscar, Alejandro och Pedro. Då vi hade en bil med bara fem säten passade det ju utmärkt att Pedro jobbade under dagen och Ale på kvällen så att de två kunde byta av varandra. Onsdag blev äventyrsdag.

 
Äventyrsgänget! Alejandro, Anna, Ioscar och Karolina fram globen på Nordkap.
 
 
Vi drog till Skarsvåg, världens nordligaste fiskeby.
 
 
Såg på blåklockor som darrade som asplöv.
 
 
Alejandro, Anna och Ioscar på väg mot Kirkeporten.
Kirkeporten! Ett riktigt naturiskt konstverk.
 
Anna och Ioscar.
 
 
Karolina dinglar med benen över en sluttande bergsvägg.
 
 
På väg från Kamøyvær, där det finns ett konstgalleri och ett samisk-inspirerat hotell.
 
 
I Gjesvær, där lunnefåglarna bor!
 
 
En fiskebåt i den sömniga fiskebyn.
 
 
 
Just det, jag gjorde en film också.
 
 
#1 - - Michaela:

Åhh vilka fantastiska bilder och platser :)

Svar: Ja, så himla speciellt. Tack för komplimangen :)
atsimones.blogg.se

#2 - - Mamma:

Oj, vilka härliga bilder och oj, vilken härlig film du har tagit och gjort! Jag skrattade gott och tycker mig se att du har härliga vänner där uppe. Kul har ni helt säkert ihop, det kan man verkligen se. Härliga minnen att ta med sig i livet.
Två dagar kvar, jag längtar.......

Älskar dig, kram mamma

Svar: Jag längtar också. Kul att du gillade filmen :)
atsimones.blogg.se

#3 - - Christine&Paris:

Gud så vackert! Underbara bilder :)

Svar: Tusen tack! Ja, det är verkligen vackert här!
atsimones.blogg.se

Upp