I mitt bästa Norrland

Ni minns att jag åkte runt en massa i Sverige innan jag åkte till Storbritannien? En helg åkte jag med min pappa till Norrbotten. Där bor min farmor och min farbror Calle. Fram till i somras bodde min lillasyster G också där, men nu har hon flyttat till Stockholm för karriären.
 
Jag åkte alltså med den här personen. Min pappa.
 
Som tyckte att det var himla kul att vara fotomodell.
 
Vi promenerade bland de mängder av björkar som finns i Piteå.
 
Här tog vi en paus och väntade på att få gå och rösta. Det var nämligen valdag!
 
Pappa och björken.
 
På väg ut mot farmors sommarstuga stannade vi till vid en udde i Piteåälven. Doften och känslan som infinner sig här går inte att beskriva.
 
Mitt Norrbotten i ett nötskal. Röda stugor, barrträd, sand och vatten.
 
En blir lugn i själen.
 
Vi for ut till stugan också. När jag var liten spenderade vi varje sommar här. Numera bor nästan aldrig någon här. Det är lite tråkigt tycker jag.
 
Det ser precis likadant ut som det gjorde när jag var liten. Tiden har stått stilla, helt klart.
 
Jag passade på att fota min lilla farmor också. Fin farmor jag har!
 
#1 - - Daddy K:

<3 fint skrivet om vårt kära norrbotten :-)

Svar: :)
atsimones.blogg.se

Upp