På Solkusten

Åskan mullrar och utanför öser regnet ner. Inplanerad träning och mathandling får vänta och istället myser jag i soffan med en kopp apelsinrooibos, ett par dadelchokladbollar och bildredigering.
 
För exakt en vecka sedan gick jag upp jättetidigt. Jag packade det sista, åt lite frukost, föreberedde smörgåsar och klev på tåget som lämnade Växjös station 6.15. Jag skulle åka söderut, till Lund. Väl i Lund byttes tåget mot en flygbuss med riktning mot Malmös flygplats. Flyget jag skulle ta gick i riktning söderut. Närmare bestämt Malaga och La Costa del Sol. Fjorton timmar av väntan senare möttes jag av min chico.
 
 
Den här finingen alltså! På min begäran nyttjade vi den första dagen till att bestiga berg. Högst upp på toppen väntade pyttekyrkan som dessvärre var stängd den dagen eftersom jungfru-ikonen var flyttad ner till kyrkan i byn. Men det gjorde inget för att...
 
 
1. Vi fick se den här fantastiska utsikten. Det här är chicos hemort. Men dock är det väldigt subjektivt var en hör hemma i Spanien. En annan kan tycka att han hör hemma i Sevilla där han har bott i nära 20 år, vilket är väldigt mycket när en bara är 25 år gammal. Som sagt. Subjektivt.
 
 
2. Vi fick massa träning av att bestiga den här vägen. Och solbränna. Som ett extra plus jobbade vi upp lunchaptiten och de svalkande vindarna kändes härligt uppfriskande i solen.
 
 
Pelargoner är alltid fint. "Sådana ska vi ha i vårt hus", brukar jag säga till chico. Så att han är förberedd liksom.
 
 
 Vi gick på promenad på huvudgatan i småstaden i solnedgången. Dessa berg kan verkligen göra en stum av förundran. Första gången jag kom hit dog jag skönhetsdöden. Ska en ha ett hus i Spanien vore det fantastiskt att blicka ut över den här utsikten varje dag.
 
 
Så himla söt liten stad. Utöver att klättra på berg och gå på promenad hann vi med att äta massa mat hos chicos abuelos (farföräldrar), åka till stranden och fira hans tjugofemårsdag på en brasiliansk resturang och med citronmarängpaj och kaffe till efterrätt. Grattis igen, mi amor!
 
#1 - - Catrine:

så härligt det ser ut:)

Svar: Det är det verkligen :)
atsimones.blogg.se

#2 - - vanja:

fina bilder :)

Svar: Tack så mycket :)
atsimones.blogg.se

#3 - - MADDISENJ.SE:

Så härliga bilder!

Svar: Tack snälla!
atsimones.blogg.se

#4 - - Casa Annika:

Ser fint ut! Var är det?

Svar: Cártama utanför Málaga :)
atsimones.blogg.se

#5 - - Clara:

Så härligt det ser ut!

Svar: Det är det verkligen!
atsimones.blogg.se

#6 - - Beatrice Lind:

Men åh vilka härliga bilder! :D Och din blogg är ju sjukt söt! Kramar!!

Svar: Tack snälla! :)
atsimones.blogg.se

#7 - - Emilia:

Åh vilka härliga bilder! Kram! :)

Svar: Tusen tack!
atsimones.blogg.se

Upp