Såhär i början

Igår gick jag på ett sådant där möte för internationella studenter som universitetet anordnar. I korta drag kan man säga att det slutade i tonvis med information, varningar från polisen och massor av nya bekantskaper. Under lagnamnet "The Pink Flying Unicorns" spelade vi frågesport om England och senare på kvällen hade vi köksfest och därefter pizzahäng. Som en tänker sig att det ska vara att vara utbytis ungefär.
 
Boendet börjar arta sig. Jag vet inte om jag nämnde det, men det första jag slogs av när jag kom hit var doften. I min korridor, som delas med tre andra tjejer, luktar det friterad mat. Mitt rum med heltäckningsmatta luktar unket. Idag har jag köpt en doftsprej för att försöka dölja det värsta. Jag har också handlat inredning till badrummet. En badrumsmatta, handduk att ha på golvet samt en liten kopp för tandborsten i matchande färg. Jag har även inhandlat köksutrustning, såsom kastrull och kniv, för en måste ju kunna laga mat. Hittills har jag levt på färdig spenat- och ostpaj och massor av körsbärstomater.
 
Det känns som att rummet börjar bli mitt nu. Jag har ju importerat mitt bästa te och min kopp från Norge. Min norska vän Anna gav mig tipset att ta med min egen kopp. Det är ju en liten bit av hemma. Dock är jag lite ledsen över att örtsaltet (bästa kryddan) som jag packade ner är spårlöst försvunnen. Men ni skulle ha sett mitt leende på butiken idag när jag hittade knäckebröd. Dog lite.
 
 
Utsikten från mitt fönster. Precis så engelskt som en tänker sig.
 
Till mamma & pappa: Adaptern jag har med är från helvetet. Det är svårt att koppla in något och grenuttaget passar inte alls. Och säg till om ni hittar mitt örtsalt!
 
#1 - - Pappa:

Kanska du kan modifiera kontakten grenutaget med kniv så det passar. Finns kanske adapter att köpa där. Fundera på om jag ska ta med något. HAr du tappat bort Örtsaltet?

Svar: Örtsaltet är putsväck på riktigt. Och adaptern är klurig. Svårt få till det så att datorn får ström :/
atsimones.blogg.se

#2 - - Pappa:

Gillar bilden, No Parkig, rymdes in ett N?

Svar: Haha, nä! Verkar inte så.
atsimones.blogg.se

#3 - - Mamma:

Härligt att du har börjat och få till det lite i ditt rum. Vill du att jag köper nytt örtsalt till dig och skickar det till dig?

Ge mig adressen på min mail och jag fixar det.

Trist att adaptern är ifrån helvetet! Trist att inte hela Europa kan ha samma typ av elkontakter, det hade gjort livet mycket enklare för många.

Kram, tänker på dig och är så stolt över dig.

Svar: Jag ska lägga upp lite bilder sen :)
atsimones.blogg.se

Upp