När borta blir hemma

Först och främst: Tack till er alla för era rara kommentarer på mitt förra inlägg. Kärlek till er!
 
Igår fyllde en av tjejerna i gänget år. Hon ville gå på restaurang och såklart ville vi alla följa med. Det var en italiensk restaurang men fantastiskt god mat. Risotton med skaldjur kan ha varit det bästa jag har ätit i mitt liv. Födelsedagsbarnet fick presenter och ett kort, som vi alla var med på. Så himla fint att engagera sig så mycket för en person som en bara har känt i ett par veckor, tycker jag.
 
På tal om vänner, det är ju ofta det som gör att en trivs på en plats. Jag trivs ganska bra här nu. Jag har ju mitt gäng, mina kurser har kommit igång (om än lite strul med en av dem) och jag har piffat till mitt boende. Välkomna hem till mig.
 
Här sover jag. Som ni ser har jag köpt rödblommiga sängkläder från Ikea. Jag har också satt upp lite inspirerande konst och en ljusslinga. Ganska mysigt på kvällen, må jag säga!
 
Från en annan vinkel. Fruktskålen (också Ikeafynd) är alltid full med äpplen, klementiner och fairtrade-bananer. Plaschen med fjärilar döljer lite av den fula vaniljsåsfärgen som någon designer tyckte var passande. Hen borde få smisk. Som ni ser dricker jag mineralvatten på flaska pga att kranvattnet smakar klor. Den lilla kaninen är en nattlampa som jag var tvungen att ha.
 
Det sitter en anslagstavla på min vägg. Där samlar jag viktigheter, såsom kartor och listor över saker att komma ihåg. Här får ni en glimt av gardinen också. Tyvärr är den riktigt anskrämlig. Och outbytbar.
 
Så här ser mitt skrivbord. Jämt faktiskt. Jag äter här och hänger med datorn. På brickan står mina frukostrester. Som ni ser har jag redan ett litet förråd av te och riskakor. På stolen hänger luvtröjan som jag har på mig alla vakna timmar i hemmet.
 
Min hall. Ser mest ut som att kläderna har kastats på väggen och fastnat där.
 
Och mina tre par skor som jag tog med hit. Och såklart den hiddiösa heltäckningsmattan.
 
#1 - - Mamma:

Det var härligt och följa i ditt boende. Jag håller med dig om din beskrivning om kläderna i din hall.

Stora kramar till en jätte mysig tjej!

Upp