En tillvaro

Sitter på mitt rum och snörvlar och dricker te. Kroppen värker och hjärnan är mosig. Går omkring i mintgröna tofflor och en hoodie med luvan på huvudet. Glasögonen ligger i sitt fodral. Jag behöver inte se idag. Utanför knallar allt på som vanligt. Män går på gatan i alldeles för tunna kläder och kvinnor går med sina barn. Bilar åker förbi och varje gång låter det som att någon andas högt. De blå fläckarna på himlen är nästan borta, men solen skiner igenom. Inget regn idag.
Från korridoren hörs en mansröst prata i telefon. Det här är en flickkorridor. Jag drar mig för att gå till köket. Är inte hungrig ändå. Tänker att en varm dusch vore skönt, men orkar inte tvätta håret. Kroppen värker lite mer och jag längtar efter det bekanta. Allra helst den bästa famn jag vet. Den som befinner sig tre timmar flygresa bort. Tre timmars flygresa och tolv dagar bort ♥
#1 - - Mamma:

Du har tydligen fått influensan, inte kul och dessutom vara borta från det trygga. Hoppas att den snart ska gå över. Jag gillar ina bilder i bloggen.

Kram på dig

Upp