Hola amigos!

Ni får ursäkta tomheten som har rådit här ett tag. Plugget har tagit all tid och som grädde på moset har jag varit febrig i flera dagar nu. Tråkigt! Speciellt när en behöver ställa in kompisdejter. Dagarna spenderas just nu i soffan varvat med sängen och det flottiga håret är ett faktum, men det är okej för den här febriga tösen.
 
För att prata om något roligare tänkte jag berätta lite om min weekend i Spanien. Efter en megalång resa landade jag slutligen i Sevilla och möttes upp av min fina chico ♥ Vi åkte hem till hans familj och som alltid är det ett kärt återseende. Spanskan dammades snabbt av. På fredagen, medan min chico var på jobbet, passade jag på att träffa en spansk vän som jag känner från sommaren i Norge. Så himla kul att ses och det kändes inte alls konstigt efter en så lång tid. Min chico kom in till staden vid spansk lunchtid och vi åt en lyxig trerätters måltid. Det var ju ändå Alla hjärtans dag, eller de förälskades dag som det heter på spanska.
På lördagen passade vi mest på att vara tillsammans hemma för att senare på kvällen äta middag ute. Den här gången var det min tur att bjuda! Vi gick till ett ställe där vi inte har varit sedan mitt första år i Spanien. Det ligger alldeles vid floden som delar Sevilla och utanför hördes en man sjunga opera. Sevilla är en helt fantastisk stad som är så vacker. Det är svårt att beskriva för en som aldrig har varit där. Varje litet gathörn i centrum bjuder på något. Vi tog varandra i hand efter middagen och traskade runt ett tag. Som jag har saknat det.
Söndagen innebar en familjeutflykt! Vi åkte till en liten by i Cadiz som tydligen har de bästa tortilla de camarones i hela Spanien. Det är alltså en friterad pannkaka med miniräkor ungefär.
På måndag morgon skjutsade min chico mig till tågstationen. Det var tid att resa tillbaka till Sverige. Det var en kort men fin helg.
 
 
Hur söt kan man vara? Världens finaste!
 
 
 
Spansk by och apelsinträd - mitt bästa träd.
 
 
Upp