Planer för framtiden

Möjligheter. Så många möjligheter! Just nu sitter jag och funderar och planerar min hösttermin. Det är den första terminen på mitt sista pluggår och jag tänkte mig att jag ska åka utomlands. Jag börjar tröttna på Växis. Det räcker liksom inte längre. Det kliar i kroppen, trots alla bekvämligheter. Jag längtar efter att upptäcka något nytt och komma närmare "det riktiga livet". Jag vet att jag inte kommer att bo i Växjö längre än nödvändigt, trots att det är en trevlig plats. Det jag vill ha finns helt enkelt inte här. Det jag vill ha finns inte heller i Wolverhampton, Oslo eller Roskilde men kanske kan det ge en liten guldstjärna på mitt cv.
Har jag berättat om min chico? Förutom att han är spanjor (fantastisk egenskap!) är han också rymdingenjör. Precis, en sån där rocket scientist. Det skojar vi om ibland. Han är ett riktigt kap alltså. Rymdingenjörsjobb är det dock ont om i Sverige. Särskilt om en inte kan svenska. Därför hade det varit extra fint att komma iväg under hösten, så att den där guldstjärnan på cv:et kan ge mig ett jobb någon annanstans än här.
 
20 år gammal på min första "bo utomlands-upplevelse". Au-pairjobb i Spanien. Det bästa jag har gjort.
 
Ur hjärtat | universitet, utlandsstudier | |
#1 - - Maja Fridh:

Fin blogg du har!

Svar: Tack :)
At Simone's

Upp