Hej från Smålands skog!

Egentligen vore det en skymf att kalla den här platsen för skog, men det finns ett och annat träd utanför mitt fönster.
Idag packade jag resväskan (och ryggsäcken + den där EF tygpåsen som jag fick på en mässa en gång) för att hoppa på ett tåg i södergående rikting. Lite kringel och krok längs vägen, Murakami-läsning, massa illamående och böner om att inte få magsjukesymptom på en allmän plats senare klev jag på 1:ans buss. Att komma hem till en lägenhet som doftar blåbärste är ganska mysigt,. Det vore trevligt om alla skulle ha lika bra smak som jag och låta sitt hem dofta te. Det är väldigt inbjudande och ger en hemtrevlig känsla. Hejdå packning och hej affären! Kylskåpet var ekande tomt. En liten vitlök, en burk vitludna svarta oliver och ett par ägg som skulle ha mött sitt öde innan julafton samsades om platsen bland de övrigt tomma glashyllorna. En sväng till livsmedelsbutiken, en dusch och en portion snabbnudlar a la studentliv senare kan jag konstatera att jag har saknat det här. Att kandidatuppsatsen som jag har kämpat med hela hösten (och kanske allra mest under nyår när min chiquito var i Sverige) har gått vidare till opponering känns fantastiskt. Men jag kastar inte sten i glashus. Då kan ju den fina tillvaron gå i kras.
Upp