Lucka 2: En bild på något gott du ätit i år

 
Egentligen gillar jag matlagning. Faktiskt ganska mycket. Snubblar jag in på ett matlagningsprogram på tv så fastnar jag där. När jag var i Norge blev det inte mycket till matlagning pga brist på redskp, dyr mat, litet utrymme etc. och jag saknade riktig mat jämt. Här i England har maten också fått en trist rutin. Ekologisk burksoppa till middag varje dag. Dock har jag ju tre sorter som jag varierar emellan.
När jag bodde i Växjö brukade jag fota min mat och skicka till någon, mest Spanjoren. Sådant tycker jag är himla kul. Allt på bilden är köttfritt, vilket speglar min kost ganska väl. Oköttigt, grönt, otungt och (för det mesta) hälsosamt ♥
 
Translation:
'A photo of something delicious'. All of the dishes above were made during the spring, as my summer in Norway and fall in England don't bring much cooking inspiration. My prefer my food to be rather light, with vegetables, meatfree and (most of the time) healthy. Yum!
 
 
#1 - - Mamma:

God mat.

Kram

Upp