Mina spanska dagar i bilder

Efter en sommar i Norge utan någon som helst sommar kanske de flesta hade dragit till solen. Men såklart var det inte bara solen som jag hade en dejt med. Min fina chico också, såklart! Han väntade på mig på flygplatsen, mer solbränd än jag förmodligen har förmågan att bli. Två kalasbra veckor med den bästa. Första veckan i en kustby, andra veckan i hans hemstad. 
Vi fyllde dagarna med utflykter till en grotta, Malaga, Malagas feria och stranden. Ibland hade vi spansklektion och jag fick lära mig historien om fikonträden. Fikon är numera min bästa frukt och alla som inte har provat det någon gång borde göra det bums. Nästan varje dag sov vi siesta. En kväll fiskade vi och jag berättade om mina dagar i Norge. Lite som att bo ihop, fast på låtsas. En och en halv vecka och tusen tårar senare är allt jag kan tänka på när vi kommer att ses igen.
 
Den här godingen hade jag en två veckor lång dejt med. Sånt är bra och ännu bättre när man inte har setts på nästan 5 månader och man bor 400 mil ifrån varandra.
 
Vi hittade en spännande nutida konstmuseum i Malaga. Det är lite vår grej, konst på semestern.
 
 
Men också äventyr! Här äventyrades på ett gammalt muslimskt fort mitt i Malaga, i stekande sol. Min kära hade förståelse för min vekhet i hettan och vi struntade i den långa promenaden till slottsruinerna på en annan kulle. 
 
Vi trampade på samma golv som romare gick på för 2000 år sedan. Av någon anledning är det är då jag som verkligen känner mig som en viking.
 
Och såklart åkte vi till stranden flera gånger! Tråkigt nog tålde inte min bleka kropp solens starka strålar och jag fick hemska kliande solutslag första veckan. Därefter var det parasolet och solhatt på alla gånger.
 
#1 - - mamma:

Vilka fina bilder ni fick under er fina semester ihop. Jag tycker att ni är så fina ihop också.

Kram mamma

#2 - - biggeros:

Jag förstår nu mer att att du har efarit den spanska värmen,kram

Svar: Ja, jag har ju bott i Sevilla ;)
At Simone's

Upp