Bra saker just nu

När allt man gör är att fokusera på plugg och den ständigt överhängande kandidatuppsatsen och alla hemmahelger blir som vilken annan dag som helst kan en behöva komma ihåg vad som faktiskt ljusar upp tillvaron, om än bara lite grann. Härmed presenterar jag... *trumvirvel* - bra saker just nu-listan! Alla borde ha en sådan lista. Så man liksom inte glömmer bort det fina i livet, ni vet.
 
Här är min lista:
 
♦ Jag har börjat läsa igen. Det händer att man blir så opepp när man bara har näsan i kurslitteratur, men Haruki Murakami har fått mig intresserad igen. Norweigian Wood väntar på mig varje kväll nu. Fin läsning!
 
♦ Advent! För ju närmare advent, desto mer okej är det med julpynt! En adventsljusstake, en kalasglittrig stjärna, en god jul-hjärta och en pepparkaksburk höjer stämning här hemma.
 
♦ Biljetter till Emil Jensens show hänger på mitt kylskåp.
 
♦ Kompismiddagar har börjat igen. En vanlig måndagsmiddag förvandlas till ett mysigt kompishäng med god mat.
 
♦ Stickning kan vara himla rogivande. Vintermörker betyder mer handarbete i min värld.
 
♦ Klarar jag C-uppsatsen ska det äntligen inhandlas en systemkamera. Största moroten just nu.
 
♦ Jul betyder inte bara pynt, det betyder också familjemys och ledighet!
 
♦ Och efter jul väntas spansk besök, det bästa av allt!
 
 
Emil Jensen, min idol.
#1 - - Fatma:

Härligt! :)

Upp