Osäkra planer

Det perfekta jobbet som konst- och slottsguide på ett slott tillgavs någon annan. Med andra ord är min sommar fri från planer, utöver flytten i augusti.
Idag var jag på studievisit i Lund. Jag hade inte tidigare varit i Lund, har faktiskt knappt satt min fot i Skåne, men nu vill jag bo där. Det var det sötaste lilla staden! Små gulliga hus, ståtliga nationalromantiska tegelbyggnader och den härliga skånska dialekten. Nu må det vara så att man i maj månad blir en smula betagen i all grönska, men jag tror jag vet var jag vill bo nu. Studiebesöket i sig var intressanta till viss del, men jag vet fortfarande inte vad jag kan göra med en kandidatexam i svenska. Att jobba på SAOB är nog i alla fall inget för mig.
 
Grönska i Sörmland.
 
| studentliv, vardag | |
#1 - - Christine&Paris:

Ja Lund är en mysig stad, särskilt på våren och sommaren :)

Svar: verkligen, helt fantastisk :)
At Simone's

Upp