30 dagar och en lista - dag 2

Och vad ska vi titta på idag?
Dag 2: I min handväska
 
Eftersom jag ofta har saker på gång när jag lämnar hemmet bryggar min fina kånkenrygga få följa med i stället för en liten handväska. Den är prickig eftersom den dagligen är med på äventyr.
 
1. Ett litet barnsligt pennskrin som jag köpte på en skrivmaterialaffär på mitt spanska universitet. Det var det enda som inte hade dinosaurier på sig. 2. Min röda kalender, jag hade en likadan förra året. Jag gillar liksom färgen och det är en bra storlek. 3. Plånboken! Jag bytte nyss från min lila portmonä till en riktigt plånka. Den här köpte jag i Spanien. 4. Handkräm är bra för torrisar. 5. Cykellampa för cykling i mörker. 6. Min nya smarta telefon. I världens fulaste case. Men jag tänker att det kan ju vore coolt med ett rosa krokodilcase. I alla fall originellt. 7. Min vattenflaska följer alltid med! 8. Och paraplyet. Här regnar det ofta och mycket. 9. Pollenallergin har börjat visa sig och utan näsdukar överlever jag inte utomhus.
Listigt | vardag | |
#1 - - Andrés:

Oh, things!
I must say that my mision in life now is to find you a nice case for the phone. A week left!
Puss och kram!

Svar: haha, what's wrong with pink crocodile? 1 week! Puss!
At Simone's

#2 - - Nina :

Hej!

Just nu kan man på min blogg tävla om bland annat ett detox-kit från Baltex att fräsha upp kroppen med nu till våren! Jag har också en tävling där man kan vinna ett par beautysticks. Det finns stora vinstchanser, så var gärna med och tävla: http://ninakaufmann.se/category/pagaende.html :)

Kram & glad påsk! /Nina

Upp