På sidospår

I flera dagar nu har jag tänkt att när det mörknar ute ska jag ta fram mitt splitternya kamerastativ och fotografera mitt nya rum. Nu har det ju inte blivit så, men jag har skäl. Det känns som att jag aldrig är hemma, mest ute och flänger. Antingen på jobb, kör, möte, annat jobb, universitetet eller något annat. Har jag berättat att jag anmälde mig till en kurs i vampyrfiktion i vår? Det hade väl allt varit något att att skriva på CV:t! Student at day, vampire slayer at night. Tyvärr blir det nog så att jag får tacka nej till den kursen. Eller kanske till mitt barjobb. Eller kanske båda. Helst av allt skulle jag vilja ha tid att trycka in allt jag vill göra i mitt schema, mer plats åt pianospelande och spanskstudier liksom. Det hade varit fint.
 
En annan sak, på mitt barjobb ska vi ha en temavecka under alla hjärtans dag-veckan i februari. Min chef tyckte att det vore en bra idé att låta ett par porrskådisar gå runt och mingla med gästerna. Helt seriöst. Är det bara jag som tycker att det är en udda idé? Nu kunde ju inte dessa skådisar komma ändå, eftersom de är i Las Vegas och gör PR för sin nya film baserad på Fifty shades of Grey serien...
| |
#1 - - Andrés:

I agree with you, you should focus more in your Spanish learning and less in things that brings you nowhere...
And it's absolutely such a strange idea.
I miss you too.

Upp