Goda dagar

Jag vet, det har varit ekande tomt här ett tag. I Spanien gick tiden så himla fort och man vill ju hellre göra annat än att sida framför en skärm. Jag kom tillbaka till Sverige för en vecka sedan. Efter en masa resande landade jag i min säng i min hemstad. Allt kändes lite som en dröm. På måndagen tog jag tåget söderut och verkligenheten slog till när jag insåg hur mycket jag måste ta igen. Och det är precis vad jag har gjort den här veckan, vilket ju förklarar min bloggfrånvaro.
Hursomhelst, hur var det i Spanien då? Är en fråga som har ställts många gånger den här veckan. Givetvis var det fantastiskt. Vädret var mestadels kallt och tråkigt men det gör ju ingenting när man har en chico som kan hålla om en. Vi hittade på saker nästan varje dag, strosade på Sevillas vackra gator, tittade på film, gick på restaurang och turistade. Turistandet gjorde vi dock inte för min skull, som man skulle kunna tro. Jag vågar nog påstå att jag hittar lite bättre än min kära chico i Sevillas centrum. Vi besteg "las Setas" ett trämonument mitt i stan där min chico inte hade varit förut, men jag hade det och trots min höjdrädsla ville jag visa honom utsikten. Några riktigt bra dagar med andra ord.
 
Sevilla. Staden är förtrollande vacker och jag kommer nog aldrig att se mig mätt på byggnaderna från  alla möjliga sekel. Rosa är en fin färg på kyrkor.


Mitt emot den rosa kyrkan hittar man den här som är lite mer subtil där den står inträngd bland husen. Härliga apelsinträd!
 
Hit ska man gå om man vill verka spanjor en vardasgkväll. Ta en öl och chilla med dina amigos.
 
Utsiktet från Las Setas (Svamparna). 
 
Och vi såklart <3
 
#1 - - emelie:

Vilka fina bilder :) den längst ner var suuuperfin!

Svar: tusen tack :)
At Simone's

Upp