El día de San Valentín

Happy Valentine's day! Inga presenter bestämde vi, men en date i centrum med lunch och chokladtårta med mitt hjärta! Efter min första lektion här i Spanien tog jag metron till centrum och tajmade precis lagom för att mötas upp med min chico. Vi lunchade montaditos (små minibaguetter med olika pålägg), tog en promenad i centrum, shoppade lite (han smakrådade mest) och slog oss ner på stället med den bästa chokladtårtan i stan. En mysig eftermiddag och lyxigt att få spendera tid tillsammans.
Lektionen idag fick mig att känna mig som 17 år igen. Ämnet cultura y sociedad (kultur och samhälle) behandlade Amerikas och Englands historia under 1800-talet... Sådant som jag läste på gymnasiet. Jag lär mig mer och mer för varje dag att jag måste sänka mina förväntningar på standarden här. Lärarens engelska var sådär, hon uttryckte flera gånger att informationen hon tog upp fanns att hitta på "the web city" (website)...
Trots detta har det varit en bra dag, inte minst tack vare lite vardagstid med min chico samt ett oväntat besök från tiden i Karlstad.
Fin kille med montaditos!

Massiva köttbitar från helgen få vi var ute och firade min chicos mors födelsedag! Eftersom vi inte får något annat än pommes frites här passade jag på att be om sallad till min istället.



Salladen vägdes upp med leche frita - friterad mjölk
#1 - - beq:

åååååh, du verkar ju ha det bra där! Jag är väldigt glad för din (och Andrés) skull. Hoppas ni båda kommer stormtrivas med att ses lite oftare och att det kommer gå bra för dig i plugget. Glöm inte bort att kolla upp mer info på web city ;)

#2 - - mamma:

Ni verkade ha haft en mycket bra dag tillsammans, du och Andrès. Känns skönt och se att ni har det bra tillsammans. Vad roligt att du träffade den spanska tjejen i hennes hemstad. Kram till dig och Andrès

#3 - - mamma:

Det blev väldigt snyggt, med den nya sidan!

Kram mamma

Upp