En dag i antikens Rom

Om man är sugen på upptäcksfärd en lördag i Sevilla kan man åka och titta på gamla romanska ruiner, som jag gjorde i lördags! Vi begav oss tidigt hemifrån och mötte upp med gruppen från universitet, min chico och jag. Vi äventyrade via busstransport och hoppade av i den lilla byn Santiponce som råkar vara byggd på romanska ruiner. Jag låter bilderna illustrera:

Fågelmosaik i Fågelhuset. Här har det en gång i tiden gått romare!
Tre av roms kjesare föddes på den här platsen. Man har hittat tydliga rester av en patio, som ni kan se



Utanför gladiatorarenan. En offergåva till gudarna för att be om att fighten skulle gå väl



Jag i arenan. Tydligen var romarna tokiga i blont hår. De tillfångatog ljushuvuden som mig och rakade av dem håret. Om blondinen vägrade höggs huvudet av... Allt för att få blonda peruker.

#1 - - Andrés:

Oh, my blondita!

Don't worry, I'll protect you from Romans! Such a great Saturda, definetly.

We have still so many things to see, pussar!

#2 - - mamma:

Åh vad spännande. Lite otäckt också och veta att det har varit så hemska saker som hände där också. Människor kav verkligen vara grymma mot varandra när de vill uppnå hög position. En nyhet är att din mormor flyttar närmare oss här den 16 juni i år, hon ska bo i en helt ny renoverad lägenhet. Det ska bli skönt och ha henne närmare oss.



Kram mamma

#3 - - mamma:

Hörde att ni får besök där nere den 18 juni! Vad roligt tycker jag. Hoppas att ni får några finna dagar i hop.



Kram mamma

Upp